陽だまりの子

Child In The Sun

I'll Never Find Another You - The Seekers

There's a new world somewhere
They call The Promised Land
And I'll be there some day
If you will hold my hand
I still need you there beside me
No matter what I do
For I know I'll never find another you

There is always someone
For each of us they say
And you'll be my someone
For ever and a day
I could search the whole world over
Until my life is through
But I know I'll never find another you

It's a long, long journey
So stay by my side
When I walk through the storm
You'll be my guide, be my guide

If they gave me a fortune
My pleasure would be small
I could lose it all tomorrow
And never mind at all
But if I should lose your love, dear
I don't know what I'll do
For I know I'll never find another you

But if I should lose your love, dear
I don't know what I'll do
For I know I'll never find another you
Another you, another you

この世に別の世界があるのなら
その約束の大地へ
僕もいつかたどりつく
君の手を取って
君の隣に 君が僕を求める限り
どこを探したって
僕の知る限り 君の代わりなんてどこにもいやしない

かけがえのない人が
誰にもいる そういう人がいる
だとしたら きっと君が僕のその人なんだろう
今までも これからも
世界中探す
この命ある限り
でも僕は知っている 君のほかはいないってことを

長い長い旅になるだろう
だから僕のそばにいて
嵐の中を歩くとき
君は僕の光になる 光になって僕を呼ぶ

もしまだ幸運が残されているのなら
僕の望みは本当に小さいもの
もし明日すべてを失ったとしても
気にしやしない
でも、もし君の愛を失ってしまったら ああ
どうすればいい
君の代わりなんて どこにもいやしないのに

考えたくもないけれど、君の愛を失ってしまったら
僕はきっと行くべき道すら見つけられずにいるだろう
君の代わりなんて どこにもいやしないのに
君の代わりなんて 君のほかなんて