陽だまりの子

Child In The Sun

Child In The Sun - Nazareth

http://www.youtube.com/watch?v=-l5Lt5VYGuo

I am just a child in the sun
Just another soul on the run
One more of your unwanted sons
Tell me where can I go

I had a line I tried for a while
Now I'm walkin' mile after mile
On my face no trace of a smile
Why does time pass so slow

I have no ties my hands are unbound
There is no friend no love I have found
I have no ups I'm fixed to the ground
Tell me river where you flow

Take me down to the river
Take me down to the sea
Where I can drown all my sorrows
Wash all my troubles away
Watch all my cares sail away

太陽から生まれたひとりきりの子供
生から逃げ続けるもうひとつの魂
母から望まれなかったもうひとりの息子
それが僕なんだ 僕はどこへ行けばいい?

試みにひとつの道を選んでみても
道は何マイルもただ続くだけ、僕は歩き続けるだけ
僕の顔に喜びは影もなく
時間だけが雲のように頭上をゆっくり過ぎていく

どの鎖も誰かの腕も僕をつなぎとめてはくれなかった
友情も愛情も見つけられず
固い地面も今では沼のよう、沈み込むまま僕は地面に縛りつけられる
教えてくれ、流れる川はどこにある?

川のほとりへ僕を連れていって
波打ち際へ僕を連れていって
水に悲しみをすべて沈め
僕は辛苦を洗い流す
海原を横切るのは僕の不安の影

光源からまっすぐ伸びるひとつの影
道に迷うひとつの命
生を失ったもうひとりの子供、
それが僕なんだ 僕はどこへ行けばいい?

川のほとりへ僕を連れていって
海まで僕を連れていって
悲哀はあぶくと消え
辛苦の痕は洗われる
魂の慄きは波に変わり、潮に流され
すべてがはるか沖に消えていく