陽だまりの子

Child In The Sun

As Tears Go By - Marianne Faithfull

It is the evening of the day,
I sit and watch the children play.
Smiling faces I can see
But not for me,
I sit and watch as tears go by.

My riches can't buy everything,
I want to hear the children sing.
All I hear is the sound
Of rain falling on the ground,
I sit and watch as tears go by.

It is the evening of the day,
I sit and watch the children play.
Doing things I used to do
They think are new,
I sit and watch as tears go by.

一日の終わりに
腰を下ろして子どもたちの遊ぶ姿を眺めている
子どもたちのこぼれる笑顔
でも、僕は強ばった表情のまま
座り、彼らの姿を眺め、涙のこぼれるに任せている

どんなに金を積んだって手に入らないものもある
歌う子どもたちの声に聞き惚れていたいのに
僕の耳に届くのは
雨粒が地に落ちる音だけ
僕は座り、子どもたちを眺めて、目から涙の落ちるのに任せている

日が陰ってきた
僕は腰かけて子どもたちが遊ぶのを眺めている
僕もやっていた懐かしい遊び
子どもたちはそれが新しい遊びだと思っている
僕はそのまま座り、子どもたちを眺めて、涙が流れるのに任せている